Pālekt uz saturu


Bilde

Džefs Beks (Jeff Beck)


  • Please log in to reply
1 atbilde šai tēmai

#1 mp3

mp3

    Gitaristiem.lv Komanda

  • Moderators
  • 1414 raksti
  • LocationRiga

Pievienots 04 February 2008 - 03:46 AM

Čau visiem ģitāristiem... un arī pārējiem sveiciens! :salut:
Ceru ka Jums iet labi. Nākamajos 5-10 minūtēs gribēju piedāvat Jūsu uzmanībai manis tulkotu tekstu par vienu no visu laiku labākajiem elektriskās ģitāras spēlmaņiem - Džefu Beku (Jeff Beck).



Džeffrijs Arnolds („Džefs”) Beks (dzimis Anglijā, 1944. gada 24. jūnijā) ir – angļu rok-ģitārists. Viņš ir viens no trijiem pasaules slavenākajiem ģitāristiem (pārējie divi ir Eriks Kleptons un Džimmijs Peidžs), kuri spēlēja un ierakstījās The Yarbirds sastāvā.

Beks tā arī neieguva tik pat lielus komerciālus panākumus ar Yarbirds, kā viņa kolēģi ģitāristi, taču tieši ar Beku sastāvā grupa iekļuva Rokenrola slavas zālē, 1992. gadā. Ceremonijas laikā Džefs Beks asprātīgi pajokoja teikdams: „Kāds man teica, ka man šonakt ir jābūt lepnam... Taču es nelepojos tāpēc, ka viņi mani izmeta no grupas. Piedrāzt viņus! (Smejas)...” (“Someone told me I should be proud tonight...But I'm not, because they kicked me out. f*** them! (Laughs)...”)

Liela daļa no viņa daiļrades ir bijusi tieši instrumentālā mūzika un viņa radīta mūzika aptver sevī daudzus žanrus, sākot no blūzroka, smagā metāla, džeza līdz ģitār-roka un elektronikas kombinācijām. Tāda daudzpusība un nepastāvība ir bijusi par iemeslu tam, ka Bekam ir diezgan maz sekotāju un arī daudziem faniem ir bijis grūti pārslēgties no viena žanra uz otru.

Stāsti par viņa raksturu, ekscentrisku un neparastu uzvedību un dažādi incidenti turneju laikā ir izveidojuši priekšstatu par Beku, kā par kaut kādu traku ģēniju.
Neskatoties ne uz ko, Beks saņēma daudz labu vārdu no mūzikas kritiķiem par savu ģitārista darbu. Viņš ieguva vairākas Gremmi balvas, labāko instrumentālā roka gabalu kategorijā un piedalījās vairākos ierakstos, kas uz mūžiem tika ierakstīti mūzikas vēsturē.

Ārpus skatuves Beks ir kaislīgs Amerikāņu hot-rodu kolekcionārs un pazīstams kā iespējams labākās hot-rodu kolekcijas visā Anglijas karaļvalstī īpašnieks. Hot-rodi, starp citu, ir viena no tēmām, kas parādās vairākos viņa pēdējos albūmos.

Biogrāfija

Desmit gadu vecumā, Beks dziedāja baznīcas korī. Pusaudža vecumā viņš mācījās spēlēt uz ģitāras, ko viņš aizņēmās pie drauga, kā arī vairakkārt mēģināja pats uzbūvēt sev ģitāru. Beks ir teicis, ka viens no pirmajiem elektriskās ģitāras spēlmaņiem, kas atstāja uz viņu vislielāko iespaidu ir bijis Les Pols (Les Paul). Un vēlāk arī Kliffs Gellops (Cliff Gallup), Blue Caps vadošais ģitārists. Vēlāk Beks pievērsās arī Čaka Berrija daiļradei, kas viņam ļoti patika.
Pēc tam kad viņš aizgāja no skolas, viņš apmeklēja Vimbeldonas Mākslas Koledžu (Wimbledon Art College), pēc kura kādu laiku bija strādājis par krāsotāju un dekoratoru, sporta laukumu kopēju golfa klubā, kā arī par mašīnu krāsotāju. Beka māsa arī nospēlēja svarīgu lomu ģitārista dzīvē iepazīstinot viņu ar vēl vienu jaunu pusaudzi-ģitāristu, kas mācījās spēlēt ģitāru un kuru sauca Džimijs Peidžs.

The Yardbirds
Tāpat, kā daudzi rok muzikanti 1960. gadu sākumā viņš uzsāka savu ģitārista karjeru strādājot kā sesijas muzikants. 1965. gadā pēc viena koncerta ar grupu, kura saucās Tridents, pateicoties Džimija Peidža ieteikumam Beku uzaicināja spēlēt uz Yardbirds (pēc tam kad Kleptons izstājās no kolektīva un pievienojās Džona Meijala (John Mayall) Bluesbreakerts grupai).

Būdams Yardbirds sastāvā Džefs Beks daudz eksperimentēja ar dažādām ģitārspēles paņēmieniem un tehnikām, tādām kā pastiprinātāja atgriezeniskās saites efekta tīša izmantošana, t.s. „heavy distortion” izmantošana un sarežģītām solo partijām. Beka spēlēšanas stils ir bijis viens no tā laika progresīvākajiem un imitētākajiem. Tādi mūzikas stili kā pankroks, smagais metāls, fusion un psihodelija šodien nebūtu tādi, kādi tie ir, ja nebūtu Beka un Yardbirds.

Stāsti par Beka nepastāvīgu raksturu sāka izplatīties jau tolaik. Viņa perfekcionisms pārī ar bez apstājas izmantoto (gandrīz vai visu 1960. gadu garumā) un jau nedaudz bojātu (ar nelieliem trūkumiem) aparatūru veda pie daudziem stāstiem par viņa izteiktu vēlēšanos noņemt spriedzi dauzot aparatūru, taču tikai ne ģitāras iznīcināšanas veidā. 1966. gada filmas Blow-up vienā no epizodēm varam novērot ainu, kur Yardbird izpilda dziesmu „Stroll On” un Beks kļūst tik ļoti satracināts dēļ problēmām ar aparatūru, ka sašķaida savu ģitāru.

Beka laiks ar The Yardbirds bija salīdzinoši īss. Kopā ar tiem viņš paspēja ierakstīt tikai vienu pilnu albūmu – „Roger the Engeneer” (1966. gadā); pēc 18 mēnešiem Beks izstājās no grupas (daļēji arī veselības problēmu dēļ). Dažus mēnešus viņš dalīja vadošā ģitārista vietu grupā kopā ar Džimiju Peidžu, kas pievienojās The Yardbirds kā basģitārists, taču ātri ieņēma otrā ģitārista vietu blakus Bekam, savukārt Kriss Dreha (Chris Dreja) ieņēma basģitārista vietu.

Ievietotais attēls

Jeff Beck Group
1967. gadā, pēc tam, ka Beks ierakstīja dziesmu „Beck’s Bolero” (ar Džimiju Peidžu, Džonu Polu Džonsu, Nikiju Hopkinsu un Kītu Mūnu), viņš izveido pavisam jaunu grupu, kas tā arī saucās Jeff Beck Group, ar vokālistu Rodu Stjuartu (Rod Stewart), Ronu Vūdu (Ron Wood) uz basģitāras, Nikiju Hopkinsu (Nicky Hopkins) uz taustiņ instrumentiem un Mikijiu Volleru (Micky Waller) uz bungām. Grupa ierakstīja divus albūmus – „Truth” (1968. gada augusts) un „Beck-Ola” (1969. gada jūnijs). Abi albūmu tika ļoti augsti novērtēti un joprojām daudzi kritiķi uzskata, ka tie iedvesmoja heavy metal žanra mūzikas radīšanu.
„Truth” tika izlaists piecus mēnešus pirms pirmā Led Zeppelin albūma, un tajā ir kavers uz Villija Diksona (Willie Dixon) ierakstīto dziesmu „You Shook Me”, kuras versiju ierakstīja arī Led Zeppelin savā debijas albūmā. Vēlāk dažādas nesaskaņas ar vairākiem incidentiem, kas ir saistīti ar grupas turnejām, noveda pie grupas sabrukšanas.

Ievietotais attēls

Pēc grupas sabrukuma Beks nolēma turpināt sadarbība ar Stjuartu un apvienoties ar basģitāristu Timu Bogertu (Tim Bogert) un bundzinieku Carmīnu Epaisu (Carmine Appice), kuri veidoja Vanilla Fudge ritma sekciju. Darbs pie šī projekta bija apstādināts, kad Beks nokļuva autoavārijā un guva galvas traumas, kuru dēļ viņš atstāj mūzikas skatuvi uz vairākiem gadiem.

Vēlāk, kad Beks atgūst veselību, viņš no jauna izveido savu grupu, kuras sastāvā parādās pilnīgi jauni cilvēki. Jaunais Beka ansamblis – vokālists un ģitārists Bobs Tenčs (Bob Tench), Maks Middeltons (Max Middletone) uz taustiņ instrumentiem, Klaivs Čemens (Clive Chaman) uz basa un Koci Pauels (Cozy Powell) uz bungām. Kaut arī nosaukums palika tas pats – Jeff Beck Group – grupas skanējums radikāli izmainījies, salīdzinot ar iepriekšējo grupas sastāvu. Ierakstot šādā sastāvā divus albūmus, Beks izstājās no grupas un atkal apvienojās ar Bogartu un Epaisu, ar kuriem nostrādā aptuveni divus gadus ierakstot vienu albūmu, kas tika izlaists ASV teritorijā. Otrā albūma ieraksta laikā Beks izstājās arī no šitā kolektīva un uzsāk solo karjeru.


Solo albūmi
1974. gada oktobrī, Beks sāk ierakstīt instrumentālus gabalus AIR studijā ar piānistu Maksu Middeltonu (no Jeff Beck Group otrā sastāva), basistu Filu Čenu (Phil Chen) un bundzinieku Ričardu Beiliju (Richard Bailey), kā arī producentu Džordžu Martinu (George Martin).
Ierakstītais albūms „Blow by Blow” (1975. gadā) demonstrēja Beka tehnisko veiklību un bezbailību džez-roka formātā. Albūms sasniedza 4 pozīciju čartos un tas kļuva par Beka komerciāli visveiksmīgāko albūmu.
Albūms „Wired”, kas sekoja iepriekšējam jau pēc gada, saveda Beku kopā ar bundzinieku-komponistu Nadara Valdenu (Narada Michael Walden) un taustiņ instrumentu pavēlnieku Janu Hammeru (Jan Hammer). „Wired” albūms tika pārdots mazliet mazākos apmēros, taču tāpat saņēma labas atsauksmes no klausītājiem un kritiķiem.
1980. gados ierakstītais albūms „There and Back” ar trim Hammera un piecām ar Toniju Haimasu (Tony Hymas) ierakstītām kompozīcijām tika pārdots vēl mazākos apmēros un saņēma vēl mazāk pozitīvu vērtējumu no publikas un kritiķiem.

Ievietotais attēls

Turpmākā karjera
1981. gadā Beks piedalās vairākās vēsturiskās uzstāšanās ar viņa Yardbirds priekšgājēju Ēriku Kleptonu. Ar Kleptonu viņš piedalās arī Crossroads festivālā. Beka devumu var redzēt un dzirdēt kinolentē un albūmā, kas 1982. gadā guva panākumus visā pasaulē. Tāpat, 1980. gados Beks parādījās uz skatuves kopā ar Džimiju Peidžu, kas ir bijusi vienīgā 1963.-1968. gada Yardbirds ģitāristu kopīgā uzstāšanās.

Ievietotais attēls

1980. un 1990. gados Džefs Beks ļoti daudz strādā pie ierakstiem un laiž pasaulē ļoti daudz albūmu: There and Back (1980. gads, ar Simonu Filipsu, Toniju Haimasu, Janu Hammeru un Mo Fosteru), Flash (1985. gads, ar Rodu Stjuartu un Janu Hammeru), Jeff Beck’s Guitar Shop (1989. gads, ar Terriju Bozzio un Toniju Haimasu), Crazy Legs (1993. gads), Who Else! (1999. gads) un You Had It Coming (2001. gads). Beks saņem vairākas Gremmi balvas par Labāko Instrumentālā Roka Izpildījumu.
Pēdējos gados Beks pamanījās parādīties tādu izpildītāju albūmos kā Les Pols, Sindija Laupere un Rodžers Voters. Beks parādās arī vienā no trekiem, no Queen ģitārista Brajana Meja albūma „Another World” un uz ZZ Top albūma „XXX”.

Beka nesenajās tūrēs 2005. un 2006. gados, piedalījās Džeisons Rebello (Jason Rebello) uz taustiņ instrumentiem, Vinnijs Kolajuta (Vinnie Colaiuta) uz bungām un Pino Palladino (Pino Palladino) uz basa, kuru aizvietoja Rendijs Houps-Teilors (Randy Hope-Taylor).
2007. gadā Beks piedalījās Ērika Kleptona Crossroads ģitāristu festivālā (ko visiem iesaku noskatīties, ja ir tāda iespēja – very inspiring).

Ievietotais attēls

Ietekme
Beks ir bijis viens no pirmajiem elektriskās ģitāras spēlmaņiem, kas jau 1960. gados sāka eksperimentēt ar elektronisko distortion (īpašu to var novērtēt The Yardbirds 1966. gada albūmā „Roger the Engineer”) un palīdzēja pārskatīt elektriskās ģitāras skaņas un lomas nozīmi rok mūzikā. Beka darbam ar The Yardbirds un Jeff Beck Group 1968. gada albūmam „Truth” ir bijusi liela ietekme uz heavy metal mūzikas žanra veidošanos, kas pilnībā sāka parādīties agrīnajos 1970. gados. Tāpat daudzi modernie ģitāristi atzīst, ka tieši Beks ir viens no visietekmīgākajiem ģitāristiem, kas iespaido un iedvesmo viņu ģitārspēli.

Tehnika un aparatūra
Atšķirībā no daudziem ģitāristiem Džefs Beks nepaļaujas tikai uz elektroniskiem efektiem. Beks gandrīz neizmanto mediatoru un vairāk paļaujas uz saviem nagiem un pirkstiem. Viņš var sasniegt pārsteidzošu skaņas daudzveidību pielietojot savus pirkstus un vibrato kloķi uz sava signature Fender Stratocaster, tai pat laikā diezgan bieži pielietojot wah-wah pedāli gan uzstājoties dzīvajā, gan studiju ierakstos. Neskaitot Stratocaster ģitāras, Beks spēlē arī uz Telecaster un Gibson Les Paul ģitāru modeļiem. Viņa patipinātāji pārsvarā ir Fender un Marshall ražojumi. The Yardbirds laikos viņš spēlēja Esquire ģitāru pieslēdzot to pie VOX AC30 pastiprinātājiem.


Tulkoja - mp3
Avoti:
:arrow: http://www.jeffbeck....ffbeck_bio.html
:arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Beck

Paldies par uzmanību.
  • 0
------------------------------------------------------------------
whatever
------------------------------------------------------------------

#2 mrrr

mrrr

    Jauniņais

  • Members
  • Pip
  • 8 raksti

Pievienots 19 January 2010 - 10:13 AM

Beks rullē !:)
  • 0




0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)