Pālekt uz saturu


Bilde

Brian May intervija


  • Please log in to reply
8 atbildes uz šo tēmu

#1 mp3

mp3

    Gitaristiem.lv Komanda

  • Moderators
  • 1414 raksti
  • LocationRiga

Pievienots 20 April 2007 - 12:08 AM

Šo rakstu, jeb precīzāk sakot interviju pārtulkoja viens no mūsu foruma lietotājiem - GAGU - par ko viņam liels žetons! :)


Šī intervija tika veikta 1983. gada nogalē, desmit gadus pēc QUEEN debijas albuma izdošanas. Šajā laikā Queen ir neticamas slavas virsotnē.

?Stieven Rousen:Nereti tiek uzskatīts, ka Queen aizpildīja to tukšumu, kas izveidojās pēc Led Zeppelin izjukšanas. Vai tam piekrīti?

!Brian May: Es nedomāju, ka mēs būtu tik tuvu Led Zeppelin. Man liekas, ka tas, ko mēs darījām, pēc būtības vairāk līdzinājās J. Beck 1968. gada albumam “Truth”. Mēs centāmies iedzīvoties tajā smagi uzbudinošajā atmosfērā, bet tai pat laikā vēlējāmies būt melodiski. Lai harmoniskā melodija skanētu virs “smagā” pamata.

?Vai esi redzējis, kā J.Beck spēlē kopā ar R.Stewart?

!O, jā. To, kā viņi uzstājās kopā - tas atstāja dziļu iespaidu. Tāpat kā Cream, es biju liels E. Clapton pielūdzējs. Es apmeklēju viņu agrīnos koncertus, un katrs no tiem bija liels notikums. Viņu šovs bija visās nozīmēs elektrisks - it kā katra spēle bija enerģijas avots visiem pārējiem. Viņi bija visai viendabīgi kā muzikanti, bet katrs no viņiem precīzi zināja, kas viņam ir jādara. E. Clapton spēles kaisle un agresija, reizē ar viņa solo pilnību un skaistumu - tas bija kaut kas aizraujošs. Viņu mūzika bija precīzu harmoniju pārpilna!
Bet pats lielākais elks man bija J. Hendrix. Es pāris reizes redzēju viņa uzstāšanos Anglijā un iemīlēju viņa mūziku! Tas bija viņa karjeras rītausmā, kad viņš “iesildīja” The Who pirms koncertiem. Tajā laikā praktiski visi atsaucās visai ciniski par Hendrix spējām. Arī es no sākuma neticēju, ka viņš ir tik labs, bet biju pavisam pārsteigts, kad redzēju viņu “dzīvajā”. Es nekad neesmu vēlējies viņam līdzināties, bet viņa ģitāras izjūta mani ļoti stipri ietekmēja. Es uzskatu, ka viņš attīstīja ģitārspēles meistarību tādos augstumos, kādi netika sasniegti līdz tam. Viņš spēlēja tikai caur vienu, tiem laikiem pavisam parastu, Marshal steku, un Stratocaster, kaut gan tai pat laikā The Who koncertos izmantoja kā minimums četrus stekus katrs mūziķis. Es redzēju, kā viņš uzstājās pirms The Move koncerta, arī viņiem katram muzikantam bija četri steki, bet Hendrix ar savu parasto aprīkojumu viņus vienkārši “sita pušu”.

?Grupai Smile bija trīs dalībnieku sastāvs. Vai tevi ietekmēja trio formāts, kuru izmantoja Hendrix?

!Jā, tieši tā. Mēs spēlējām T. Hardin “If I Were A Carpenter” smagāku versiju, vienkāršoto variantu “Doing All Right” (kura vēlāk tika izpildīta arī Queen sastāvā), un arī dziesmu ar nosaukumu “Erth”, kuras singla ierakstu tā arī nenopirka neviens cilvēks. Tāpat mēs spēlējām Motown dziesmas “smagākā” aranžējumā un dažus Cream gabalus, tai skaitā “N.S.U.” un “Sweet Wine”.

?Kā Smile pārtapa par Queen?

!Smile izjuka, jo, kaut arī mēs uztaisījām ierakstus, tie nepārdevās. Grupa mums neko neienesa un izskatījās, ka mīdamies uz vietas. Tad mēs pieņēmām lēmumu vairāk darba veltīt jauna materiāla rakstīšanai, bet tas notika tikai pēc tam, kad tika savākts “pareizais” sastāvs, kas tad arī kļuva par Queen.
Mēs jau līdz tam pazinām Freddie, jo viņš bija Timm (Staffell, Smile basists un dziedātājs) draugs. Viņš bieži nāca uz mūsu priekšnesumiem un ļoti gribēja nokļūt grupas sastāvā. Es divatā ar Roger (Tailor, Smile un Queen bundzinieks) īrējām dzīvokli, un, lai kad arī Freddie pie mums neatnāktu, mēs tikai to vien darījām, kā apspriedām to, kā Hendrix ir izmainījis mūsu dzīvi.
Mēs iztērējām apmēram gadu mēģinājumos, kas īstenībā bija visai ilgs laika periods, un mums palīdzēja izsisties fakts, ka viens no maniem draugiem bija pazīstams ar sudijas “DeLane Lea” skaņu režisoru. Mums pateica: “Ja esat ar mieru nedaudz pastrādāt mūsu labā, lai mēs varētu veikt studijas skaņas regulējumus, mēs ierakstīsim pāris jūsu demo”. Mēs ierakstījām četrus demo ierakstus, un mūsu draugi tos nogādāja skaņu ierakstu kompānijās, bet vairums no tām neizrādīja nekādu interesi. Lai gan EMI ieinteresējās, bet līdz konkrētām darbībām nenonāca. Kompānija Trident, kura faktiski nebija gan ierakstu, bet drīzāk producentu kompānija, arī izrādīja interesi, bet mēs, nezin kāpēc izlēmām, ka ir jāizveido pilns albums un tikai tad griezties skaņu ierakstu kompānijā. Ar Trident pēc tam sanāca gara vēsture, kas beidzās visai bēdīgi.

Nākošos 18 mēnešus mēs rakstījām albumu, un viss tas noritēja lielās grūtībās. Mēs to atkal nogādājām dažādās kompānijās vēlreiz, un šo reiz pret mums izturējās daudz nopietnāk. Mūs pamanīja EMI, un mēs saņēmām vēstuli ar vārdiem “Neslēdziet kontraktu ne ar vienu, kamēr nebūsiet veikuši pārrunas ar mums!”

?Kā tu pats attiecies pret Queen pirmo albumu, un kā tu ieguvi savu “orķestra” ģitārspēles manieri?

!Īstenībā man vienmēr gribējās spēlēt visas tās orķestra “fiškas”, tikai mums nebija tam laika. Mēs ierakstījām albumu citu muzikantu sesiju starplaikos. Mēs mērķējām uz to, ka albumam ir jābūt maksimāli pietuvinātam mūsu “dzīvo” uzstāšanos atspulgam.
Tad mēs devāmies turnejā, kur mums palaimējās iesildīt Mott The Hoople. Šie koncerti mums bija ideāls starta laukums, jo viņu auditorija bija arī potenciālā mūsu auditorija. Kad atbraucām uz Ameriku 1974. gadā, mums jau iznāca otrais albums (“Queen II”), kurš visai atšķīrās no mūsu debijas albuma. Tad mums parādījās iespēja daudz nopietnāk nodarboties ar darbu studijā un izdarīt visu, ko vēlamies - daudzkārtēja ģitāras “uzlikšana” trekā, un viss tamlīdzīgais. Es jau tā tiku ierakstījis ģitāru Smile singlā, bet man gribējās vairāk, izveidot šo orķestra efektu pamata partijās.
Tā ka, tas ko tu dzirdi, dziesmas “Father to Son” sākumā - tā ir ģitāras melodijas plūsma. Veicot šo ierakstu, es īstenoju savu sapni. Es biju vīlies, kad uzzināju, ka Mike Oldfield jau bija ierakstījis “ģitāras orķestri” savā albumā “Tubular Bells”, es pat izlēmu to nenoklausīties, jo baidījos, ka tas ko viņš ir paveicis un ierakstījis, sagrautu manu sapni to izdarīt pirmajam. Kā vēlāk izrādījās, mūsu dziesmas skanējums bija pavisam citāds. Kad tas parādījās, daudzi to nespēja pieņemt. Daudzi uzskatīja, ka esam novirzījušies no rokmūzikas, un mums teica: “Kāpēc gan jūs nespēlējat tādas dziesmas, kā “Liar” vai “Keep Yourself Alive”?” Bet mēs atbildējām: “Noklausieties to vēlreiz, smagais nekur nav pazudis, vienkārši tas ir sadrumstalots kārtās. Tā ir pavisam cita pieeja.” Bet tagad visi jautā: “Kāpēc vairs nespēlējat tādas dziesmas kā “Queen II”?” Es tiešām ļoti mīlu šo albumu tieši par nepilnībām: tur ir tik daudz nepilnību un jaunības nesavaldīgums.

?Kā tu iemācījies veikt “orķestra aranžējumu” ģitārai?

!No pašas bērnības jau spēlēju klavieres, un attiecīgi tad arī iemācījos harmonisko struktūru. Es klausījos tēva ierakstus un izpratu harmonijas, kuras izmantoja tādi muzikanti kā Baddy Holly un viņa rupa The Crickets. Tas bija ļoti aizraujoši.
Mani ieinteresēja, kā veidojas šie efekti un es izdziedāju visas partijas katrā ierakstā, lai saprastu, ko spēlē katrs no mums. Es jūtu, kā harmonijas rada spriedzi un emocijas, tādēļ to es izmantoju savā ģitārspēlē.
Tehniski to panākt nebija sarežģīti. Pie mums bija Roy (Tomas Beiker, producents), izcils speciālists tehnikas jomā. Roy strādāja kā skaņu režisors kopā ar producentu katrā no albumiem, un pats arī bija profesionāls tehniskais producents. Mēs bijām tik pašpārliecināti, jo uzskatījām, ka paši producējam albumu, un precīzi zinājām, kāds skanējums mums ir vajadzīgs - visas partijas bija mūsu galvās - bet Roy bija tas, kurš mūsu idejas īstenoja dzīvē. Viņš visu zināja par daudzceliņu ierakstiem un skaņas pārēju no kanāla uz kanālu, sākumā mēs strādājām ar 8-celiņu aprīkojumu, pēc tam pārgājām uz 16, un drīz vien mums arī to bija par maz!

?Tad iznāk, ka faktiski tu vispirms spēlē vienu partiju, pēc tam nākamo? Kā tev izdodas apvienot uzsvaru un vibrato starp dažādiem skaņdarba posmiem?

!Man nācās pie tā pastrādāt! Iemesls, kāpēc es to visu paveicu, tā vietā, lai vienkārši “paliktu apakšā” ērģeles, bija tas, ka ģitāra ir ļoti emocionāls instruments, tu uz tās spēlē apzināti, vienkārši nosaki nepieciešamās notis un spied uz stīgām. Bet tāpat vēl ir neapzināts elements, no kura rodas emocijas. Es gribēju, lai zem katras partijas būtu orķestra skanējums un dotu nepieciešamo spriedzi un emocijas. Man negribētos, lai kāds (iztēlojoties akordu uz izdomātas klaviatūras) to visu darītu vienkārši uz kāda taustiņu instrumenta.
Katrā daļā es ieguldu visu, ko varu - ja pavelku stīgu, tad tikai tur, kur es uzskatu to par vajadzīgu. Galvenais ģitārspēles harmonijās ir tas, ka tās nedrīkst atrasties paralēli, kā piemēram, tas ir vokālajās. Tās var nedaudz krustoties, veidojot nelielu disharmoniju, brīžiem savijoties kopā. Tieši tā, kad tiek veidotas orķestra partitūras, un tas ir tas pēc kā es tiecos.

Izmantotie materiāli:
:arrow: http://www.guitars.ru/05/info.php?z824

Tulkoja - GAGU

Piesaistītie faili(s)

  • Pievienotais fails  brianmay.jpg   23.77K   399 Lejupielādēto skaits
  • Pievienotais fails  bm4.jpg   16.97K   399 Lejupielādēto skaits
  • Pievienotais fails  bm2.jpg   26.43K   399 Lejupielādēto skaits

  • 0
------------------------------------------------------------------
whatever
------------------------------------------------------------------

#2 petrush

petrush

    Vietēja mēroga zvaigzne

  • Members
  • 622 raksti
  • Locationāgenskalna valsts

Pievienots 20 April 2007 - 02:09 PM

eh...

vienmēr esmu gribējis tādu vadu kā viņam
  • 0
jaunība bez vecuma un dzīve bez nāves

#3 petrush

petrush

    Vietēja mēroga zvaigzne

  • Members
  • 622 raksti
  • Locationāgenskalna valsts

Pievienots 20 April 2007 - 02:09 PM

un prasmi - tas pats par sevi saprotams :)
  • 0
jaunība bez vecuma un dzīve bez nāves

#4 Andis

Andis

    Gitaristiem.lv

  • Validating
  • 2235 raksti

Pievienots 20 April 2007 - 02:23 PM

eh...

vienmēr esmu gribējis tādu vadu kā viņam


Un mediātoru :D
  • 0
That ain't workin' that's the way you do it
Money for nothin' and your chicks for free

#5 imbisal

imbisal

    THE STAR

  • Members
  • 1021 raksti
  • Locationriga

Pievienots 20 April 2007 - 10:02 PM

ljoti izsmeljosa informacija! laba intervija
  • 0

gibson flying V, epiphone les paul standard (SD alnico pro II neck-bridge) fulltone OCD V4, mxr carbon copy, mxr 10 band eq, crybaby 535q, MXR analog chorus, Boss Tu-6, Laney GH50l, Tayden speakers


#6 petrush

petrush

    Vietēja mēroga zvaigzne

  • Members
  • 622 raksti
  • Locationāgenskalna valsts

Pievienots 21 April 2007 - 11:39 AM

mediātoru ne - es nespēlēju uz cietām stīgām utt. viņš jau pats teica, ka spēlējot uz cietām stīgām un baigi bieži plēš tās :)

un man pašam baigi labs mediātors, ko arī citi slavē :D
  • 0
jaunība bez vecuma un dzīve bez nāves

#7 GAGU

GAGU

    Spēlmanis

  • Members
  • 101 raksti
  • LocationRajons

Pievienots 23 April 2007 - 10:18 AM

Nuu, viņam mediatori maksā, ja nemaldos, 5 pensi gab.:))))vecā laidiena:)))
  • 0

#8 red_n_dead

red_n_dead

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 41 raksti
  • LocationRiga

Pievienots 24 February 2009 - 09:33 AM

vins mediatora vieta izmanto 6 pensu monetu! :unibrow:
  • 0
take a look to the sky, just before You die...

#9 mrrr

mrrr

    Jauniņais

  • Members
  • Pip
  • 8 raksti

Pievienots 15 January 2010 - 01:05 PM

Paldies GAGU ! malacis!!!
  • 0




0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)